Karaizam je stvorio ogromnu biblioteku komentara i polemika, posebno tijekom svog "Zlatnog doba". Ti su spisi potaknuli novu i cjelovitu obranu Mišne i Talmuda, što je vrhunac u spisima Saadije Gaona i njegovim kritikama karaizma. Talmud je središnji tekst rabinskog židovstva i primarni izvor židovskog vjerskog zakona (halakha) i židovske teologije. Mišna ili Mišna prva je velika pisana zbirka židovskih usmenih predaja poznata kao Usmena Tora. To je ujedno i prvo veliko djelo rabinske književnosti. Mišnu je uredio Judah ha-Nasi početkom trećeg stoljeća nove ere, u vrijeme kada je, prema Talmudu,progon Židova i protok vremena povećali su mogućnost da se zaborave detalji usmenih predaja farizeja iz razdoblja Drugog hrama (536. Pr. Kr. - 70. N. E.). Gemara je komponenta Talmuda koja obuhvaća rabinsku analizu i komentare Mišne. Nakon što je Mišnu objavio princ Juda (oko 200. G. N. E.), Djelo je iscrpno proučavano generacijama nakon generacija rabina u Babiloniji i Izraelskoj zemlji. Njihove rasprave zapisane su u nizu knjiga koje su postale Gemara, koja je u kombinaciji s Mišnom činila Talmud. Prema rabinskom židovstvu, Usmena Tora ili Usmeni Zakon predstavljaju one zakone, statute i pravna tumačenja koja nisu zabilježena u Mojsijevim knjigama, "Pisanoj Tori",ali unatoč tome pravoslavni Židovi smatraju ih propisima i daju istodobno.
Authors: Tobias Lanslor
Belongs to collection: Judaizam od nastanka do moderne pravoslavne struje
Pages: 115